In een Buurderij verkoopt de Producent zijn producten direct aan de Buren en hij betaalt daarvoor een servicekost van 20 % van zijn omzet (excl. belastingen). Er zijn dus geen tussenpersonen. De verkoop verloopt rechtstreeks en daarna wordt de dienst in rekening gebracht.

Het model van Boeren & Buren is eerlijk en fair: de Boer bepaalt zijn prijzen zelf, omdat hij het best in staat is om te weten wat een eerlijke prijs is. Op deze manier krijgt de producent 80% van de opbrengst van zijn producten, terwijl dat bij de meeste supermarkten maar 15-25 % is. De servicekosten dienen voor de verdere uitbouw van het web platform en het netwerk, de ondersteuning en de communicatie over de Buurderijen. Ook de kost voor het online beveiligde betalen zijn hierin inbegrepen.

DE SERVICEKOSTEN DIENEN VOOR DE BETALING VAN:

portrait
Verantwoordelijke van de Buurderij

Voor de organisatie van de verkopen en het beheer van de Buurderij en de Leden.

portrait
Het Boeren & Buurtteam

Meer dan 50 mensen werken aan de ontwikkeling van het online platform, bieden de nodige technische en commerciële ondersteuning en bekommeren zich om de verdere uitbreiding van het Boeren & Burennetwerk.

portrait
Producenten
portrait
Buren